ORDIN nr. 98 din 9 februarie 2006
pentru aprobarea
procedurilor de predare/primire a carnetelor de munca la casele teritoriale de
pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din
Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi
de asigurări sociale, cu modificările şi completările
ulterioare
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂŢII SOCIALE
ŞI FAMILIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL
OFICIAL nr. 190 din 28 februarie 2006
În temeiul prevederilor art. 2 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din
carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare
realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001
şi ale art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei,
având în vedere Hotărârea
Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi
Familiei, cu modificările şi completările ulterioare, Legea
nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte
drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi
completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului
nr. 1.768/2005,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi
familiei emite următorul ordin:
ART. 1
(1) În
vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000
privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări
sociale, cu modificările şi completările ulterioare, se aproba
procedurile de predare/primire a carnetelor de munca la casele teritoriale de
pensii, după cum urmează:
a) Proceduri de
predare/primire a carnetelor de munca aflate în evidenta inspectoratelor
teritoriale de munca la casele teritoriale de pensii, în vederea
aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, prevăzute în anexa nr.
1;
b) Proceduri de
predare/primire a carnetelor de munca aflate în evidenta
instituţiilor din administraţia publica centrala sau locală ori
a angajatorilor, societăţi comerciale sau regii autonome cu capital
majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, în vederea
aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, prevăzute în anexa nr.
2;
c) Proceduri de
predare/primire a carnetelor de munca de la persoanele aflate în evidenta
agentiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de munca la casele
teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000,
prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Modelele proceselor-verbale de
predare/primire a carnetelor de munca, încheiate între casele
teritoriale de pensii, pe de o parte, şi inspectoratele teritoriale de
munca, instituţiile din administraţia publica centrala sau
locală ori cu angajatorii, societăţi comerciale sau regii
autonome cu capital majoritar de stat, respectiv cu agenţiile teritoriale
pentru ocuparea forţei de munca, pe de alta parte, sunt prevăzute
în anexa nr. 4.
(3) Anexele nr.
1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Procedura
tehnica de prelucrare a datelor, utilizata de Casa Nationala de Pensii şi
Alte Drepturi de Asigurări Sociale în vederea culegerii din
carnetele de munca a datelor necesare pentru determinarea stagiului de cotizare
şi a punctajului mediu anual, precum şi procedura de scanare şi
de arhivare electronica a carnetelor de munca se stabilesc prin decizie a
preşedintelui Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale.
ART. 3
Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări
Sociale, Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca,
Inspecţia Muncii, precum şi instituţiile subordonate acestora
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. Ministrul muncii,
solidarităţii
sociale şi familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
Bucureşti, 9 februarie 2006.
Nr. 98.
ANEXA 1
PROCEDURI
de predare/primire a carnetelor de munca aflate în
evidenta inspectoratelor teritoriale de munca la casele teritoriale de pensii,
în vederea aplicării prevederilor art.
160 alin. (6) din Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de
asigurări sociale, cu modificările şi completările
ulterioare
Prezentele
proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare
a activităţii de predare/primire către casele teritoriale de
pensii a carnetelor de munca aflate în evidenta inspectoratelor teritoriale
de munca, în vederea desfăşurării activităţii de
preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat
în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum
şi la veniturile salariale aferente.
1. În
temeiul prevederilor art. 2
alin. (1) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor
referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul
public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, inspectoratele teritoriale
de munca la care se păstrează, se completează, se verifica
şi se certifica, potrivit prevederilor legale, carnetele de munca,
urmează sa pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale
de pensii în a carei raza teritorială îşi au sediul.
2. Carnetele de munca trebuie sa fie completate, în baza actelor depuse de
angajatorii prevăzuţi la art. 8 din
Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a
persoanelor încadrate în munca, cu modificările şi
completările ulterioare, cu toate înscrisurile pana la data de 1
aprilie 2001 şi sa fie certificate de inspectoratele teritoriale de munca
pentru perioadele de pana la aceasta data, conform documentelor gestionate de
aceste instituţii. Certificarea se va efectua pe
primul rând liber din cap. VI "Date referitoare la activitatea
în munca" al carnetului de munca şi va
cuprinde menţionarea perioadei pentru care inspectoratul teritorial de
munca deţine documentele care atesta vechimea în munca a acestor
salariaţi.
3. Carnetele de
munca vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale
titularilor, din care sa rezulte codul numeric
personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu
capse de prima pagina a carnetului de munca.
4. În
scopul obţinerii copiilor actelor de identitate, inspectoratele
teritoriale de munca vor solicita în scris angajatorilor pentru care
păstrează şi completează carnetele de munca sa
transmită copiile solicitate în termen de 30 de zile lucrătoare
de la primirea înştiinţării scrise.
5. Pentru
angajatorii care au aprobarea din partea inspectoratelor teritoriale de munca sa efectueze înscrisurile în carnetele de munca
ale propriilor angajaţi, inspectoratul teritorial de munca va
întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de munca,
însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul
de preluare a carnetelor de munca va tine cont de
capacitatea de prelucrare de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi
de minimizarea timpului în care carnetele de munca nu se vor afla
în posesia angajatorilor.
6. În
cazurile prevăzute la pct. 5 inspectoratele teritoriale de munca vor
solicita în scris angajatorilor sa predea
carnetele de munca în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea
înştiinţării scrise.
7. La preluarea
carnetelor de munca de la angajatorii prevăzuţi la pct. 5 se va
încheia un proces-verbal, iar personalul inspectoratelor teritoriale de
munca va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2
şi 3.
8. În
situaţia în care se constata neîndeplinirea condiţiilor
prevăzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit
prevederilor pct. 7 vor fi returnate angajatorilor, urmând ca solicitarea
scrisă prevăzută la pct. 6 sa fie reînnoită pentru
documentele necorespunzătoare, pana se constata îndeplinirea respectivelor
condiţii.
9.
Inspectoratele teritoriale de munca vor depozita carnetele de munca aflate
în evidenta lor, însoţite de copii ale actelor de identitate
ale titularilor, din care sa rezulte codul numeric personal, în ordinea
alfabetica a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la
dispoziţie în acest scop de casele teritoriale de pensii.
Cutiile
utilizate la depozitarea carnetelor de munca vor avea aplicată o eticheta
conţinând codul casei teritoriale de pensii ce
urmează sa efectueze preluarea datelor din carnetul de munca, codul
inspectoratului teritorial de munca la care se depun carnetele de munca, precum
şi numărul cutiei. Numărul cutiei este
unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va tine evidenta cutiilor
distribuite.
10. În
vederea transmiterii carnetelor de munca la casele teritoriale de pensii,
inspectoratele teritoriale de munca le vor centraliza şi vor întocmi
pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa
teritorială de pensii, un formular conţinând doua
procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat
în anexa nr. 4 la ordin.
Formularul va
fi întocmit în doua exemplare, pe hârtie, însoţit
de un fisier pe suport electronic, care va conţine seria şi
numărul carnetului de munca, numele şi prenumele titularului, codul
numeric personal al acestuia, codul unic de identificare (CUI) al
angajatorului, codul inspectoratului teritorial de munca, precum şi
numărul de înregistrare al angajatorului la inspectoratul teritorial
de munca la care se afla în evidenta. De asemenea, vor fi înscrise
datele de identificare a cutiei în care este
depozitat carnetul de munca: codul casei teritoriale de pensii şi
numărul cutiei.
11. Cutiile
conţinând carnetele de munca, însoţite de procesele-verbale
şi de fişierele pe suport electronic prevăzute la pct. 10, vor
fi predate, săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, de reprezentanţii desemnaţi ai
inspectoratelor teritoriale de munca reprezentanţilor desemnaţi ai
caselor teritoriale de pensii.
Cu aceasta
ocazie se verifica similitudinea datelor incrise în fisierul pe suport
electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin
obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut
trebuie sa fie identic cu cel înscris în
procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de munca se va
face ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de
către reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de
munca şi, respectiv, de către reprezentanţii desemnaţi ai
caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.
În cazul
în care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca ori
corecturi sau ştersături în măsura sa producă
apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va
fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1
"Observaţii la primirea carnetelor de munca la casa teritorială
de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivului
inspectorat teritorial de munca, în vederea luari măsurilor ce se
impun, potrivit legii.
12. După
încheierea operaţiunilor de preluare şi înregistrare a
datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii
vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale
de munca cutiile conţinând carnetele de munca, pe baza
completării procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de munca se va
face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul
în care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca, acest
lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica
2 "Observaţii la predarea carnetelor de munca de către casa
teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea
respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării
măsurilor ce se impun, potrivit legii.
13. În
termen de 15 zile lucrătoare de la primirea cutiilor, inspectoratele
teritoriale de munca vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la
verificarea carnetelor de munca predate şi ulterior, în cazul
prevăzut la pct. 5, la returnarea acestora către angajatori,
încheindu-se în acest sens un
proces-verbal de predare/primire.
14. Activitatea
de predare/primire la şi de la casele teritoriale de pensii a carnetelor
de munca păstrate, verificate şi certificate de inspectoratele
teritoriale de munca, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare, se realizează de
către personalul din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca, desemnat
prin decizii ale inspectorilor-şefi.
15. Activitatea
de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca,
în vederea aplicării prevederilor art.
160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de personalul desemnat prin decizie a
directorului executiv al casei teritoriale de pensii.
16. Degradarea,
distrugerea ori pierderea carnetelor de munca de către persoanele
desemnate potrivit pct. 14 şi 15 se sancţionează potrivit legii.
ANEXA 2
PROCEDURI
de
predare/primire a carnetelor de munca aflate în evidenta
instituţiilor din administraţia publica centrala sau locală ori
a angajatorilor, societăţi comerciale sau regii autonome cu capital
majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, în vederea
aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000
privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări
sociale, cu modificările şi completările ulterioare
Prezentele
proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare
a activităţii de predare/primire către casele teritoriale de
pensii a carnetelor de munca aflate în evidenta instituţiilor din
administraţia publica centrala sau locală ori a angajatorilor -
societăţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat
-, denumite în continuare instituţii sau angajatori, în
vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor
referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul
public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile
salariale aferente.
1. În
temeiul prevederilor art. 2
alin. (1) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor
referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul
public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, instituţiile sau
angajatorii care păstrează şi completează, potrivit
prevederilor legale, carnete de munca urmează sa pună aceste documente
la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a carei raza
teritorială îşi au sediul.
2. Carnetele de
munca trebuie sa fie completate cu toate
înscrisurile pana la data de 1 aprilie 2001 şi sa fie certificate
pentru perioadele de pana la aceasta data, conform documentelor gestionate de
aceste instituţii sau de angajatori. Certificarea se va
efectua pe primul rând liber al carnetului de munca.
3. Carnetele de
munca vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale
titularilor, din care sa rezulte codul numeric
personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu
capse de prima pagina a carnetului de munca.
4. În
cazul instituţiilor sau angajatorilor care, potrivit legii,
efectuează înscrisuri în carnetele de munca ale propriilor
angajaţi, casa teritorială de pensii va întocmi un grafic de
solicitare de la aceştia a carnetelor de munca, însoţite de
copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a
carnetelor de munca va tine cont de capacitatea de
prelucrare a datelor de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de
minimizarea timpului în care carnetele de munca nu se vor afla în
posesia angajatorilor.
5. Casele
teritoriale de pensii vor solicita în scris instituţiilor sau
angajatorilor sa predea carnetele de munca ale
propriilor angajaţi în termen de maximum 30 de zile lucrătoare
de la primirea înştiinţării scrise.
6. La preluarea
carnetelor de munca de la instituţiile sau angajatorii prevăzuţi
la pct. 1 personalul caselor teritoriale de pensii va
verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi
3.
7. În
situaţia în care se constata neîndeplinirea condiţiilor
prevăzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit
prevederilor pct. 6 vor fi returnate instituţiilor sau angajatorilor,
urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct. 5 sa fie
reînnoită pentru documentele necorespunzătoare, procedura
repetandu-se pana se constata îndeplinirea respectivelor condiţii.
8.
Instituţiile sau angajatorii vor prezenta carnetele de munca aflate
în evidenta lor, însoţite de copiile actelor de identitate ale
titularilor, din care sa rezulte codul numeric personal, în ordinea
alfabetica a numelui titularilor, în cutii de carton numerotate, puse la
dispoziţie în acest scop de către casele teritoriale de pensii.
Cutiile
utilizate la depozitarea carnetelor de munca vor avea aplicată o eticheta
conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează sa
efectueze preluarea datelor din carnetul de munca, codul unic de identitate
(CUI) al instituţiei sau al angajatorului care depune carnetele de munca,
precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este
unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va tine evidenta cutiilor
distribuite.
9. În
vederea transmiterii lor către casele teritoriale de pensii,
instituţiile sau angajatorii vor centraliza carnetele de munca şi vor
întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic
furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând
doua procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului
prezentat în anexa nr. 4 la ordin.
Formularul va
fi întocmit în doua exemplare, pe hârtie, însoţit
de un fisier pe suport electronic, care va conţine seria şi
numărul carnetului de munca, numele şi prenumele titularului, codul
numeric personal al titularului, precum şi codul unic de identificare
(CUI) al angajatorului. De asemenea, vor fi menţionate datele de
identificare a cutiei în care este depozitat
carnetul: codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.
10. Cutiile
conţinând carnetele de munca, însoţite de
procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevăzute
la pct. 9, vor fi predate, de către reprezentanţii desemnaţi ai
instituţiilor sau angajatorilor, reprezentanţilor desemnaţi ai
caselor teritoriale de pensii.
Cu aceasta
ocazie se verifica similitudinea datelor înscrise în fisierul pe
suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin
obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut
trebuie sa fie identic cu cel înscris în
procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de munca se va face
ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de
către reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau
angajatorilor şi, respectiv, de către reprezentanţii
desemnaţi ai caselor teritorile de pensii a procesului-verbal de
predare/primire 1.
În cazul
în care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca ori
corecturi sau ştersături în măsura sa producă
apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va
fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1
"Observaţii la primirea carnetelor de munca la casa teritorială
de pensii" şi va fi sesizată conducerea respectivelor
unităţi, în vederea luării măsurilor ce se impun,
potrivit legii.
11. După
încheierea operatiunlior de preluare şi înregistrare a
datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii
vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai instituţiilor sau
angajatorilor cutiile conţinând carnetele de munca, pe baza
completării procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de munca se va
face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul
în care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca, acest
lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica
2 "Observaţii la predarea carnetelor de munca de către casa
teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea
respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării
măsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. În
termen de 15 zile lucrătoare de la primire, instituţiile sau
angajatorii vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea
carnetelor de munca predate.
13. Activitatea
de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca,
în vederea aplicării prevederilor art.
160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de personal desemnat prin decizie a directorului
executiv al casei teritoriale de pensii.
14. Degradarea,
distrugerea ori pierderea carnetelor de munca de către persoanele
desemnate potrivit pct. 13 se sancţionează potrivit legii.
ANEXA 3
PROCEDURI
de predare/primire a carnetelor de munca de la persoanele
aflate în evidenta agentiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de
munca la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicării
prevederilor art. 160 alin.
(6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul
public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările şi completările ulterioare
Prezentele proceduri
reglementează modul de organizare şi desfăşurare a
activităţii de predare/primire a carnetelor de munca ale persoanelor
aflate în evidenta agentiilor pentru ocuparea forţei de munca
şi de punere a lor la dispoziţia caselor teritoriale de pensii,
în vederea desfăşurării activităţii de preluare
a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în
sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la
veniturile salariale aferente.
1. În
temeiul prevederilor art. 2
alin. (1) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor
referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul
public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele fizice care
deţin sau păstrează, potrivit prevederilor legale, carnete de
munca sunt obligate sa pună aceste documente la dispoziţia casei
teritoriale de pensii în a carei raza teritorială îşi au
domiciliul.
2. În
vederea eficientizarii activităţii de aplicare a prevederilor art.
160 alin. (6) din Legea nr.
19/2000, cu modificările şi completările ulterioare,
persoanele prevăzute la pct. 1, aflate în evidenta agentiilor pentru
ocuparea forţei de munca sau care solicita luarea în evidenta
acestora, vor preda carnetele de munca la agenţiile locale pentru ocuparea
forţei de munca sau la punctele de lucru în a căror raza
teritorială îşi au domiciliul sau, după caz, resedinta,
dacă au avut ultimul loc de munca sau au realizat venituri în acea
localitate.
3. Carnetele de
munca vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale
titularilor, din care sa rezulte codul numeric
personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu
capse de prima pagina a carnetului de munca.
4. Carnetele de
munca trebuie sa fie completate cu toate
înscrierile pana la data de 1 aprilie 2001 şi sa fie certificate de
autorităţile abilitate, potrivit legii.
5.
Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de munca sau punctele de
lucru ale acestora vor solicita în scris persoanelor aflate în evidenta
sa predea carnetele de munca în termen de 10
zile lucrătoare de la primirea înştiinţării scrise.
6. La preluarea
carnetelor de munca de agenţiile locale pentru ocuparea forţei de
munca şi de punctele de lucru, personalul acestor agenţii sau puncte
de lucru va verifica îndeplinirea
condiţiilor prevăzute la pct. 3 şi 4.
7. În
situaţia în care se constata neîndeplinirea condiţiilor
prevăzute la pct. 3 şi/sau 4, documentele vor fi returnate
titularilor, urmând ca solicitarea scrisă prevăzută la pct.
5 sa fie reînnoită lunar, pana se constata îndeplinirea
respectivelor condiţii.
8.
Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de munca şi puncte de
lucru vor preda agentiilor pentru ocuparea forţei de munca judeţene
şi a municipiului Bucureşti în a căror subordine se afla,
pana la data de
9. În
termen de 5 zile lucrătoare de la primire, personalul agentiilor pentru
ocuparea forţei de munca judeţene şi a municipiului
Bucureşti va centraliza carnetele de munca primite de la agenţiile
locale pentru ocuparea forţei de munca şi punctele de lucru aflate
în subordine şi le va depozita, în ordinea alfabetica a
numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în
acest scop de către casele teritoriale de pensii.
Cutiile
utilizate la depozitarea carnetelor de munca vor avea aplicată o eticheta
conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmează a
efectua preluarea datelor din carnetul de munca, codul agenţiei de ocupare
a forţei de munca care depune carnetele de munca, precum şi
numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la
nivelul casei teritoriale de pensii care va tine evidenta cutiilor distribuite.
10. În
vederea transmiterii lor către casele teritoriale de pensii, personalul
agentiilor pentru ocuparea forţei de munca judeţene şi a
municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de munca şi va
întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic
furnizat de casa teritorială de pensii, un formular conţinând
doua procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului
prezentat în anexa nr. 4.
Formularul va
fi întocmit în doua exemplare, pe hârtie, însoţit
de un fisier pe suport electronic, care va conţine seria şi
numărul carnetului de munca, numele şi prenumele, codul numeric
personal ale titularului, precum şi codul agenţiei locale pentru
ocuparea forţei de munca sau al punctului de lucru la care se afla
în evidenta. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a
cutiei în care este depozitat carnetul de munca:
codul casei teritoriale de pensii şi numărul cutiei.
11. Cutiile conţinând
carnetele de munca, însoţite de procesele-verbale şi de
fişierele pe suport electronic prevăzute la pct. 10, vor fi predate
de către reprezentanţii desemnaţi ai agentiilor pentru ocuparea
forţei de munca judeţene şi a municipiului Bucureşti reprezentanţilor
desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii, cel mai târziu pana la
finele lunii în curs.
Cu aceasta
ocazie se verifica similitudinea datelor înscrise în fisierul pe
suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin
obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut
trebuie sa fie identic cu cel înscris în
procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de munca se va face ulterior
verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea de către
reprezentanţii desemnaţi ai agentiilor pentru ocuparea forţei de
munca judeţene sau a municipiului Bucureşti şi, respectiv, de
către reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii
a procesului-verbal de predare/primire 1.
În cazul
în care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca ori
corecturi sau ştersături în măsura sa producă
apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va
fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii
la primirea carnetelor de munca la casa teritorială de pensii"
şi va fi sesizată conducerea respectivei agenţii pentru ocuparea
forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti, în
vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. După
încheierea operaţiunilor de înregistrare a datelor,
reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda
reprezentanţilor desemnaţi ai agentiilor pentru ocuparea forţei
de munca judeţene şi a municipiului Bucureşti cutiile conţinând
carnetele de munca, pe baza completării procesului-verbal de
predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de munca se va
face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul
în care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca, acest
lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica
2 "Observaţii la predarea carnetelor de munca de către casa
teritorială de pensii" şi va fi sesizată conducerea
respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luării măsurilor
ce se impun, potrivit legii.
13. În termen
de 5 zile lucrătoare de la primirea cutiilor, agenţiile pentru
ocuparea forţei de munca judeţene şi a municipiului
Bucureşti vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la
verificarea carnetelor de munca predate şi ulterior la returnarea acestora
către agenţiile locale pentru ocuparea forţei de munca şi
punctele de lucru, încheindu-se în acest sens un nou proces-verbal
de predare/primire.
14. În
termen de 5 zile lucrătoare de la returnare, agenţiile locale pentru
ocuparea forţei de munca şi punctele de lucru vor invita în
scris titularii carnetelor de munca sa se prezinte la sediul acestora, pentru
a-şi ridica respectivele documente.
15. Activitatea
de predare/primire a carnetelor de munca ale persoanelor aflate în
evidenta agentiilor pentru ocuparea forţei de munca şi de punere la
dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare, se realizează de
către personalul din cadrul agentiilor pentru ocuparea forţei de
munca judeţene şi a municipiului Bucureşti, desemnat prin
dispoziţii ale directorilor executivi.
16. Activitatea
de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca,
în vederea aplicării prevederilor art.
160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de personal desemnat prin decizie a directorului
executiv al casei teritoriale de pensii.
17. Degradarea,
distrugerea ori pierderea carnetelor de munca de către persoanele
desemnate potrivit pct. 15 şi 16 se sancţionează potrivit legii.
ANEXA 4
*T*
Judeţul
_________________
Casa
teritorială de pensii cod │_│_│ ITM cod [_________]*
AOFM cod
[_________]**
CUI cod [_________]***
Nr. ...... din ..../.....200..
Nr. ..... din
..../.../200..
PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE 1
Subsemnatul
..............., împuternicit al casei teritoriale de
pensii, am primit de la ..........., împuternicit al
[ITM],[AOFM],[CUI]
cutia cu numărul ________ conţinând un
număr de _____ carnete de munca,
după cum urmează:
┌───┬────────────────┬────────────┬────────────────┬─────┐
│Nr.│Serie/Nr. carnet│ Cod numeric│Nume şi
prenume │ Nr. │
│ │
│
personal │ beneficiar │ pag │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 01│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 02│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 03│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 04│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 05│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 06│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 07│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 08│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 09│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 10│
│
│ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 11│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 12│
│
│
│ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 13│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 14│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 15│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 16│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 17│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 18│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 19│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 20│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 21│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 22│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 23│
│
│ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 24│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 25│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 26│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 27│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 28│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 29│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 30│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 31│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 32│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 33│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 34│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 35│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 36│
│
│
│ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 37│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 38│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 39│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 41│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 42│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 43│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 44│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 45│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 46│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 47│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 48│
│ │
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 49│
│
│
│
│
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 50│
│
│ │ │
└───┴────────────────┴────────────┴────────────────┴─────┘
________
*) ITM Inspecţia
teritorială de munca
**) AOFM Agenţia de
ocupare a forţei de munca
***) CUI Instituţie a administraţiei publice centrale sau
locale,
angajator din regie autonomă sau societate
comercială cu
capital majoritar de stat
1. OBSERVAŢII la
primirea carnetelor de munca la casa teritorială de pensii
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│
│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Încheiat
astăzi____/____/2006 între:
Împuternicit al casei
teritoriale de pensii Împuternicit[ITM],[AOFM],[CUI]
........................................... ..............................
PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE 2
Subsemnatul
..............., împuternicit al [ITM],[AJOFM],[CUI]
am primit de la ..........., împuternicit al casei
teritoriale de
pensii cutia cu numărul ________ conţinând
un număr de _____ carnete
de munca.
2. OBSERVAŢII la
predarea carnetelor de munca de către casa teritorială de
pensii:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│
│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Încheiat
astăzi____/____/2006 între:
Împuternicit al casei
teritoriale de pensii Împuternicit[ITM],[AOFM],[CUI]
........................................... ..............................
*ST*
__________