Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility I.T.M. Neamt Activitate ITM - aprilie 2024
 
Inspectoratul Teritorial de Munca Neamt

Articole și noutăți

Activitate ITM - aprilie 2024

În perioada 01.04-30.04.2024, activitatea Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ a avut ca obiectiv principal realizarea acţiunilor din Programul cadru de acţiuni al Inspecţiei Muncii pe anul 2024, a obiectivelor stabilite potrivit Legii nr.108/1999, republicată, Legii nr.319/2006, modificată şi completată şi ale Legii nr.53/2003, republicată, modificată şi completată.

A. ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ ÎN LUNA  APRILIE:

În luna aprilie 2024, la nivelul Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ, au fost realizate un număr de 263 acţiuni de control, din care 155 în domeniul relaţiilor de muncă şi 108 în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. Urmare finalizării acestor acţiuni, au fost dispuse 222 măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate.

Un număr de 98 angajatori au fost sancţionaţi cu 125 sancţiuni contravenţionale, din care 85 amenzi în cuantum de 523.400 lei și 40  avertismente contravenţionale .

A1. ACTIVITATEA ÎN DOMENIUL SĂNĂTĂŢII ŞI SECURITĂŢII ÎN MUNCĂ

În luna aprilie 2024, au fost realizate un număr de 108 acţiuni de control în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. Au fost dispuse 50 măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate.

Un număr de 46 angajatori au fost sancţionaţi cu 50 sancţiuni contravenţionale, din care 40 amenzi în cuantum de 150.000 lei și 10 avertismente contravenţionale.

Analiza situaţiei evenimentelor de muncă:

La Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ au fost comunicate 23 evenimente de muncă. Împrejurările în care s-au produs cele mai multe evenimente se referă la accidentele de circulaţie, utilizarea necorespunzătoare a echipamentelor de muncă și căderea de la același nivel. Dintre evenimentele comunicate, două au fost mortale. Toate  evenimentele  comunicate sunt în curs de cercetare.

 

A2. ACTIVITATEA ÎN DOMENIUL RELAŢIILOR DE MUNCĂ

În luna  aprilie 2024, inspectorii de muncă au efectuat un număr de 155 controale, au dispus 172 măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate şi au aplicat în total 75 sancţiuni contravenţionale, din care 45 amenzi în cuantum de 373.400 lei şi 30 avertismente contravenţionale.

La 7 angajatori au fost identificate 13 persoane care prestau activitate fără a avea încheiate contracte individuale de muncă în formă scrisă, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii. Domeniile de activitate în care se presta muncă nedeclarată: construcții, baruri și transporturi rutiere de mărfuri.

În luna aprilie 2024, angajatorii au încheiat şi înregistrat la instituţia noastră 24 contracte colective de muncă și un act adițional la contractul colectiv de muncă.

 

 

B. EVENIMENTE DEOSEBITE CARE AU AVUT LOC ÎN LUNA  APRILIE:

I. Campania Naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă precum și prevederile legale privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă  la  angajatorii care desfăşoară activități în domeniile: „ construcții clădiri" - cod CAEN 41          „ lucrări de geniu civil" - cod CAEN 42 și „lucrări speciale de construcții" - cod CAEN 43

În  perioada 01-06 aprilie 2024 s-a desfăşurat Campania Naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă precum și prevederile legale privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă  la  angajatorii care desfăşoară activități în domeniile: „ construcții clădiri" - cod CAEN 41„ lucrări de geniu civil" - cod CAEN 42 și „lucrări speciale de construcții" - cod CAEN 43.

Obiectivele acțiunilor de control au fost :

- identificarea și verificarea agenților economici care activeazã în domeniile:                               „ construcții clădiri" - cod CAEN 41, „ lucrări de geniu civil" - cod CAEN 42 și „lucrări speciale de construcții" - cod CAEN 43, privind respectarea prevederilor legale în vigoare;

- eliminarea neconformităților constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii;

- creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a lucrătorilor în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale în domeniile relațiilor de muncă și securității și  sănătății în muncă.

În cadrul acestei acţiuni, inspectorii de muncă au  efectuat 31 de controale.

La 5 angajatori au fost identificate 11 persoane care prestau activitate fără a avea încheiate contracte individuale de muncă în formă scrisă, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii.

Pentru încălcarea legislaţiei  în domeniile relațiilor de muncă și securității și  sănătății în muncă,  inspectorii de muncă au aplicat angajatorilor 34 sancţiuni contravenţionale din care 30 amenzi în cuantum de 301.600 lei şi 4 avertismente contravenţionale. Au fost dispuse 51 măsuri de remediere a neconformităţilor constatate.

Deficienţele constatate la angajatori au fost următoarele:

- primirea la muncă a unei persoane fără încheierea contractului individual de muncă în formă scrisă, cel târziu în ziua  anterioară începerii activităţii ;

- nerespectarea obligației de a ține la locul de muncã evidența orelor de muncã prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orelor de începere și de sfârșit ale programului de lucru

- nerespectarea obligației de transmitere a datelor în REGES în termenul legal;

- dosare de personal incomplete;

- nerespectarea obligației de a elibera o adeverințã de vechime pentru salariați la încetarea activitãții;

- angajatorul nu  a fãcut dovada plãții drepturilor salariale cãtre toți salariații unitãții;

- nu era organizată activitatea de acordare a primului ajutor;

- nu erau asigurate echipamente de muncã fãrã pericol pentru securitatea și sãnãtatea lucrãtorilor;

- nu erau asigurate măsuri de protecție colectivă împotriva riscului de cădere de la înălțime (schele neconforme);

- nu era asigurată o instruire corespunzătoare în domeniul SSM pentru lucrători.

 

II. Campania Naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă precum şi prevederile legale privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă de către angajatorii care desfăşoară activităţi în domeniul “fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase” cod CAEN 1071, 1072, 1073

În  perioada 09-12 aprilie 2024 s-a desfăşurat Campania Naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă precum şi prevederile legale privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă de către angajatorii care desfăşoară activităţi în domeniul “fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase” cod CAEN 1071, 1072, 1073.

Obiectivele acţiunilor de control au fost :

  • identificarea şi verificarea agenţilor economici care activeazã în domeniile:                      “fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase”, privind respectarea prevederilor legale în vigoare;
  • eliminarea neconformităţilor constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii;
  • creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a lucrătorilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniile relaţiilor de muncă şi securităţii şi  sănătăţii în muncă.

În cadrul acestei acţiuni, inspectorii de muncă au  efectuat 16 controale.

Pentru încălcarea legislaţiei  în domeniile relaţiilor de muncă şi securităţii şi  sănătăţii în muncă,  inspectorii de muncă au aplicat angajatorilor 14 sancţiuni contravenţionale din care 12 amenzi în cuantum de 30.100 lei şi 2 avertismente contravenţionale. Au fost dispuse 22 măsuri de remediere a neconformităţilor constatate.

Deficienţele constatate la angajatori au fost următoarele:

- nerespectarea obligaţiei de a ţine la locul de muncã evidenţa orelor de muncã prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidenţierea orelor de începere şi de sfârşit ale programului de lucru;

- nerespectarea obligaţiei referitoare la acordarea repausului săptămânal de 48 ore consecutive;

- nerespectarea obligaţiei de a respecta repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii care este, de regulă, uniformă, de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus;

- nerespectarea obligaţiei legale de a stabili salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, pentru sectorul industrie alimentară;

- dosare de personal  incomplete;

- nerespectarea obligaţiei de a elibera o adeverinţã de vechime pentru salariaţi la încetarea activitãţii;

- nu era organizată activitatea de acordare a primului ajutor;

- nu erau asigurate echipamente de muncã fãrã pericol pentru securitatea şi sãnãtatea lucrãtorilor;

- nu era asigurată verificarea  instalaţiei electrice la termenul scadent;

- nu era asigurată o instruire corespunzătoare în domeniul SSM pentru lucrători.

III. Campania Naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă precum şi prevederile legale privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă de către angajatorii care desfăşoară activităţi în domeniul întreținerii și reparării autovehiculelor

În perioada 22-26 aprilie 2024, s-a desfăşurat Campania Naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă precum şi prevederile legale privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă de către angajatorii care desfăşoară activităţi în domeniul întreținerii și reparării autovehiculelor.

Obiectivele acţiunilor de control au fost :

  •  diminuarea consecintelor sociale și economice negative care derivă din nerespectarea prevederilor legale, de către angajatorii din domeniul întreținerea și repararea autovehiculelor - cod CAEN 452;
  •  creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a lucrătorilor în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale referitoare la sănătatea și securitatea în muncă în societățile comerciale din domeniul de activitate sus-menționat;
  •  eliminarea neconformităților constatate în domeniul securității și sănătății în munca în activitățile specifice ale societăților comerciale din domeniile de activitate vizate de acțiune.

În cadrul acestei acţiuni, inspectorii de muncă au verificat un număr de 18 angajatori.

Deficienţele constatate la angajatori au fost următoarele:

- nerespectarea  dispozițiior legale referitoare la repausul săptămânal;

- nerespectarea obligației eliberării unei adeverințe la încetarea activității salariatului, care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în munca și în specialitate;

- nerespectarea  termenul de transmitere în registrul general de evidență a salariaților a încetării activităţii salariatului;

- nerespectarea  obligaţiei de a ţine la locul de muncă  evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat;

- nu era asigurată dotarea locurilor de muncă cu truse medicale de prim ajutor;

- nu era asigurată dotarea cu covoare electroizolante la tablourile electrice;

- nu era asigurată funcționarea fãrã pericole a elevatoarelor conform prescripției ISCIR PT R1/2010.

Pentru încălcarea legislaţiei  în domeniile relaţiilor de muncă şi securităţii şi sănătăţii în muncă,  inspectorii de muncă au aplicat angajatorilor 11 amenzi în cuantum de 35.300 lei şi 3 avertismente contravenționale.

Au fost dispuse 20 măsuri de remediere a neconformităţilor constatate și 3 sistări de activitate de echipamente de muncă.

IV. Acţiunea nr. 2 din Programul Cadru al Inspecţiei Muncii - Campania SLIC pentru anul 2024 privind accidentele de muncă, viziune „zero accidente de muncă”

Campania SLIC pentru anul 2024 privind accidentele de muncă, viziune „zero accidente de muncă” se desfășoară în trimestrele I și II ale anului 2024.

Obiectivele campaniei sunt următoarele:

  •  Extinderea cunoștințelor privind modul de cercetare a accidentelor de muncă, atât în ceea ce îi privește pe angajatori, servicii externe de prevenire și protecție,  cât și în ceea ce îi privește pe inspectorii de muncă;
  •  Identificarea corectă și eliminarea cauzelor accidentelor de muncă și a bolilor profesionale;
  •  Creșterea gradului de conștientizare cu privire la riscurile legate de accidentele de muncă și de bolile profesionale, prin:
  • furnizarea de informații sectoriale specifice destinate în principal întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), întrucât acestea angajează majoritatea lucrătorilor din UE și se confruntă adesea cu obstacole mai mari în ceea ce privește asigurarea securității și sănătății în muncă;
  • furnizarea de îndrumări, în special pentru întreprinderile mici si mijlocii, cu privire la modalitățile de cercetare a evenimentelor, subliniind metodologia de stabilire a cauzei accidentului de muncă;
  • implicarea lucrătorilor și a reprezentanților acestora în activitatea de  cercetare a accidentelor de muncă, precum și la măsurile de prevenire ulterioare care urmează să fie adoptate;
  • schimbul de bune practici.

- Aplicarea corespunzătoare a legislației în vigoare.

Campania vizează societăți care au un număr de lucrători cuprins între 1-249 angajați și care au avut în ultimii 2 ani accidente de muncă.

Inspectoratele teritoriale de muncă care participă la  Campania SLIC „Viziune zero accidente de muncă” sunt următoarele:

-  ITM Cluj, ITM Timiș, ITM Bihor, ITM Constanța, ITM Sibiu, ITM Iași, ITM Brașov, pentru sectorul economic ”Construcții”

-  ITM Ilfov, ITM Argeș, ITM Prahova, ITM Bacău, ITM Hunedoara, ITM Bistrița-Năsăud, ITM Covasna, pentru sectorul economic ”Transporturi și depozitări”

-  ITM Suceava, ITM Neamț, ITM Caraș-Severin, ITM Dâmbovița, ITM Brăila, ITM Arad, ITM Teleorman, pentru sectorul economic ”Agricultură și silvicultură”.

În cadrul acestei acţiuni, au fost organizate 3 sesiuni de informare și conștientizare, la care au participat un 61 angajatori.

V. Acţiunea nr. 6 din Programul Cadru al Inspecţiei Muncii – Campanie naţională de supraveghere a pieţei produselor industriale din domeniul de competenţă al Inspecţiei Muncii, conform Programului sectorial pentru anul 2024, coordonat de către Comisia Europeană

În luna aprilie 2024 au fost verificaţi şase agenţi economici şi un număr de 22 produse. A fost dispusă o măsură de remediere şi a fost aplicat un avertisment contravenţional.

VI. Acțiuni realizate de ITM Neamt cu prilejul zilei de 28 aprilie - Ziua Internaţională a Securităţii şi Sănătăţii  în Muncă

Ca în fiecare an, data de 28 aprilie reprezintă o zi importantă în ceea ce privește activitatea de securitate și sănătate în muncă, iar Inspecția Muncii, prin intermediul inspectoratelor teritoriale de muncă, marchează semnificația acestei zile și aduce în prim plan informații în domeniu, cât și stabilirea unor obiective și recomandări care promovează, atât siguranța și sănătatea profesională ca parte a îmbunătățirii condițiilor de muncă, cât și creșterea calitații vieții, și nu în ultimul rând, desfașurarea activității în deplină siguranță a muncii.

În anul 2024, Ziua Mondială a Securității și Sănătății în Muncă s-a  desfășurat sub deviza „Să asigurăm securitatea și sănătatea la locul de muncă într-un climat în schimbare”.

Organizaţia Internațională a Muncii recomandă, pentru protejarea lucrătorilor într-un climat în schimbare:

Promovarea, respectarea și realizarea principiului fundamental și a dreptului la locul de muncă al unui mediu sigur și sănătos, inclusiv abordarea efectelor periculoase ale schimbărilor climatice la locul de muncă.

Implementarea unor standarde internaționale de muncă şi a altor instrumente, care să ofere îndrumări pentru protejarea lucrătorilor împotriva riscurilor legate de schimbările climatice.

Respectarea Orientărilor din 2015 pentru o tranziție justă către economii și societăți durabile din punct de vedere ecologic, pentru a se asigura că niciun lucrător nu este lăsat în urmă în timpul tranziției către o economie verde.

Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ s-a alăturat OIM şi altor organizaţii internaţionale, instituţiilor şi autorităţilor naţionale care sunt active în promovarea securităţii şi sănătăţii în muncă. Acţiunile inspectorilor de muncă urmăresc conştientizarea angajatorilor, a lucrătorilor şi a altor părţi responsabile pentru securitatea şi sănătatea în muncă din judeţul Neamţ în vederea reducerii accidentelor de muncă.

Inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ, promovează securitatea şi sănătatea în muncă prin participarea la acţiunile organizate de  instituţia noastră atât în cadrul întâlnirilor cu  organizaţii şi angajatori, cât  şi în mediul online.

Manifestările dedicate zilei de 28 aprilie din acest an, au început practic în luna martie, la Colegiul Tehnic Forestier din Piatra Neamţ unde a fost organizată o întâlnire de informare/prevenire/educare pe teme privind securitatea şi sănătatea în muncă la care au participat elevii şi profesorii participanţi la etapa judeţeană a Concursului Naţional „Ştiu şi aplic. Securitatea şi sãnãtatea în muncã se deprinde de pe bãncile şcolii!”. Manifestările au continuat în data de 4 aprilie, cu desfăşurarea etapei judeţene a concursului naţional şi cu premierea de către reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ şi Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ, în data de 22.04.2024, la Colegiul Tehnic Forestier din Piatra Neamţ, a elevilor şi profesorilor participanţi la etapa judeţeană.

Activităţile dedicate acestei zile, au continuat în data de 29 aprilie la sediul ITM Neamţ, unde a fost organizată o întâlnire cu reprezentanţi ai angajatorilor, angajaţilor, sindicatelor, patronatelor şi ai serviciilor externe de prevenire şi protecţie. Inspectorul şef al ITM Neamţ a prezentat semnificaţia Zilei de 28 aprilie şi a temei sub care s-au desfăşurat acţiunile în acest an, „Să asigurăm securitatea și sănătatea la locul de muncă într-un climat în schimbare”, și de asemenea, inspectorii de muncă au avut prezentări pe această temă.

Întâlnirea s-a încheiat, nu înainte de a se transmite, pentru victimele accidentelor de muncă, în primul rând, un mesaj de  solidaritate faţă de cei afectaţi şi familiile lor, dar şi un mesaj de unitate şi de acţiune conjugată a tuturor celor implicaţi: instituţii ale administraţiei publice, întreprinderi şi reprezentanţi ai salariaţilor, pentru reducerea accidentelor de muncă şi a efectelor acestora, conştienţi fiind că eradicarea acestora nu se va putea realiza niciodată şi prin păstrarea unui moment de reculegere.

VII. Întâlnirea Echipei Interinstituționale împotriva traficului de persoane - 25 aprilie 2024

Instituția Prefectului Județul Neamț a organizat întâlnirea Echipei Interinstituționale împotriva traficului de persoane, în data de 25 aprilie în sala de ședințe a Complexului de servicii “Elena Doamna”  Piatra Neamț. La întâlnire a participat un reprezentant al ITM Neamț, membru al Echipei Interinstituționale împotriva traficului de persoane.

VIII. Acţiuni de informare a angajatorilor şi angajaţilor cu privire la legislaţia muncii în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă

În luna aprilie 2024, un număr de 166 angajatori au fost informaţi în timpul acţiunilor de control, cu privire la respectarea legislaţiei în domeniul relaţiilor de muncă şi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. În această lună au fost transmise prin e-mail un număr de 180 informări cu privire la legislaţia din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. În data de 23 aprilie 2024, a fost organizată o reuniune de lucru a Comisiei de Dialog Social a Judeţului Neamţ, la sediul Instituţiei Prefectului, la care a participat inspectorul șef al ITM Neamţ.

În data de 23 aprilie 2023, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ, s-a întrunit Consiliul Consultativ Tripartit constituit la nivelul județului Neamţ. La şedinţă au participat membrii desemnaţi ai organizaţiilor sindicale şi patronale, cât şi reprezentanţi din partea Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ.

Cu această ocazie, au fost prezentate de către reprezentanții ITM Neamț  actele normative de interes pentru activitatea inspectoratelor teritoriale de muncă, pentru activitatea organizaţiilor patronale, agenţilor economici şi organizaţiilor sindicale, publicate în Monitorul Oficial în ultima perioadă .

C. NOUTĂŢI LEGISLATIVE ÎN LUNA APRILIE:

  • Legea nr. 69 din 28 martie 2024 pentru ratificarea Convenţiei nr. 190/2019 privind eliminarea violenţei şi a hărţuirii în lumea muncii, adoptată la cea de-a 108-a sesiune a Conferinţei Internaţionale a Muncii a Organizaţiei Internaţionale a Muncii, la Geneva la 21 iunie 2019;
  • Legea nr. 82 din 9 aprilie 2024 pentru modificarea art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice;
  • Legea nr. 87 din 10 aprilie 2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, precum şi pentru modificarea alin. (2^1) al art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă;
  • Ordinul comun al ministrului muncii şi solidarităţii sociale și preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 573/180/2024 privind completarea Clasificării ocupaţiilor din România - nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011;
  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34 din 11 aprilie 2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen;
  • Ordinul ministrului finanțelor nr. 699 din 11 aprilie 2024 privind transmiterea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, precum şi a unor raportări financiare lunare centralizate întocmite de instituţiile publice începând cu anul 2024  şi pentru modificarea şi completarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul contabilităţii instituţiilor publice;
  • Legea nr. 100 din 16 aprilie 2024 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul asistenţei sociale, precum şi pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România şi pentru modificarea <LLNK 12004   272 13 2@1   0 18>Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
  • Ordinul ministrului finanțelor nr. 724 din 16 aprilie 2024 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005;
  • Ordinul comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice,  preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate și preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, nr. 723/31/474/1.264/2024 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate";
  • Ordinul Institutului Naţional de Statistică (şi Studii Economice) nr. 377 din 17 aprilie 2024 privind actualizarea Clasificării activităţilor  din economia naţională – CAEN;
  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38 din 23 aprilie 2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activităţii prestatorului casnic.
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord