Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility I.T.M. Neamt ITM Neamţ a verificat angajatorii cu privire la încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României
 
Inspectoratul Teritorial de Munca Neamt

Articole și noutăți

ITM Neamţ a verificat angajatorii cu privire la încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României

În perioada 31.10.2024-08.11.2024, Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ a desfăşurat Campania Națională privind verificarea modului de respectare de către angajatori a prevederilor O.G. nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România, cu modificările şi completările ulterioare.
Obiectivele campaniei au fost:
- identificarea și combaterea muncii nedeclarate a străinilor pe piața muncii din România;
- identificarea angajatorilor care utilizează cetățeni străini non UE în activități lucrative;
- identificarea angajatorilor români care primesc la muncă pe teritoriul României un lucrător străin non UE detașat;
- garantarea în plată a salariului de bază minim brut pe țară;
- verificarea respectării prevederilor privind timpul de muncă și de odihnă;
- eliminarea neconformităților constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate;
- creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor români pentru necesitatea respectării prevederilor legale privind angajarea străinilor;
- diminuarea consecințelor sociale și economice negative cara derivă din nerespectarea regimului străinilor pe teritoriul României.
Au fost verificaţi 45 de angajatori. Pentru deficienţele constatate cu ocazia controalelor, 13 angajatori au fost sancționați contravențional. Inspectorii de muncă au dispus 37 de măsuri pentru remedierea neconformităților constatate și au aplicat 18 sancţiuni contravenţionale, din care 10 amenzi în cuantum de 212.700 lei şi 8 avertismente contravenţionale.
Deficienţele constatate în acţiunile de control au fost următoarele:
- primirea la muncă a cetăţenilor străini fără aviz de angajare;
- angajatorul nu a precizat în contractele individuale de muncă cu timp parțial repartizarea programului de lucru;
- registrul general de evidenţă a salariaţilor era transmis cu date eronate;
- angajatorul nu respecta obligaţia de a ţine la locul de muncă evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidenţierea orelor de începere şi de sfârşit ale programului de lucru;
- angajatorul nu a făcut dovada eliberării salariaților ale căror contracte individuale de muncă au încetat, a unei adeverinţe care să ateste activitatea desfăşurată de aceștia, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, precum şi un extras din registrul general de evidenţă a salariaţilor.

Galeria media

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord